Help Stichting Graduate Space Utrecht eenmalig op weg!

14-11-2019KennisbankVraagOpen
Stichting Graduate Space Utrecht (GSU) is in 2017 opgericht om een community te worden van startende ondernemers met ambitie. Destijds was het een springplank voor student-ondernemers die waren afgestudeerd en hun ruimtes bij de HU/UU moesten verlaten gecombineerd met Utrechtse starters en scalers die het community gevoel mistte in Utrechtse bedrijfsverzamelpanden en de behoefte hadden om kennis met elkaar te delen.
GSU is een non-profit instelling die wordt bestuurt door de leden van de community zelf middels een community board. Het stichtingsbestuur houd toezicht op continuïteit en financien.

De GSU heeft 3 geldstromen die moeten zorgen voor continuiteit:
- verhuur van stoelen
- verhuur van vergaderruimtes
- speciale projecten (inzet van GSU'ers op vragen van bedrijven die wat innovatieve denkkracht van buitenaf kunnen gebruiken)

De GSU ontvangt nu LEF-subsidie van de gemeente Utrecht, die zij (zij het met enige moeite) kan verantwoorden naar de gemeente. Omdat de leden van de community alles zelf doen krijgt de verhuur en de werving van speciale projecten op dit moment net te weinig aandacht. Inspanningen hierop leiden ook tot matig resultaat. We missen ook netwerk en expertise om deze zaken goed op te pakken.

Onze vragen:
- zijn er partners die ons zouden kunnen helpen met het beter opzetten van de marketing van de verhuur van de GSU (werkruimte, vergaderzalen, virtual offices)
- zijn er partners die hun netwerk zouden willen inzetten om ons "speciale projecten"-aanbod op de juiste plaatsen te krijgen.

Pin It on Pinterest