Vacatures: vrijwillige professionals

Utrechtse Uitdaging

Vacatures (vrijwillige professionals)

De Utrechtse uitdaging verbindt stichtingen en verenigingen aan het lokale bedrijfsleven om zo de leefbaarheid in de stad te verhogen door grote en kleine projecten. Het hart van onze stichting zijn de vrijwillige professionals: betrokken mensen uit Utrecht die helpen om onze mooie doelen te bereiken. Heb jij een paar uur per week tijd om je in te zetten voor Utrecht? Op het snijvlak van bedrijfsleven en maatschappelijk werk? Meld je dan aan! Hieronder zie je de rollen die we zoeken.

Ondersteuner met organisatietalent (4-8 uur per week)

Wat is de Utrechtse Uitdaging?
De Utrechtse Uitdaging helpt maatschappelijke organisaties in Utrecht vooruit door hen te koppelen aan bedrijven die iets willen betekenen voor de stad. Van het delen van materialen tot het aanbieden van expertise of vrijwilligers: elke match versterkt de lokale samenleving. Dankzij deze slimme verbindingen krijgen talloze initiatieven net dat extra zetje dat ze nodig hebben om verschil te maken in het leven van Utrechters.

Onze voornaamste doelstelling is het verbeteren van de leefkwaliteit van inwoners in Lelystad. Kijk voor een beter beeld op www.utrechtesuitdaging.nl.

In 2025 willen wij 350 matches tot stand brengen en de Utrechtse Uitdaging verder laten groeien. Hiervoor zoeken wij een collega die zich maatschappelijk wil inzetten voor de Utrechtse Uitdaging. De ondersteuner ondersteunt de manager en de Matchgroep van de Utrechtse Uitdaging.

Wat ga je doen? (Samen met de managers en het team)

  • Voorbereiden, plannen en notuleren van bijeenkomsten (matchgroep, bestuursvergaderingen, gemiddeld zes per jaar);
  • Administratieve werkzaamheden zoals facturatie, opstellen sponsorcontracten, registratie en opschonen hulpvragen;
  • Ondersteuning bij organisatie van maatschappelijke projecten zoals de Laatste Pluk, Bruggenbouwen, Sint voor ieder Kind;
  • Ondersteuning bij fonds- en subsidieaanvragen en de verantwoording daarvan;
  • PR/pers activiteiten in overleg met manager;
  • Matchoverzicht bijhouden– bewaken doorlooptijden aanvragen, registratie aanvragen, afhandeling.

Ons mooie werk is nooit ‘af’. Met meer mensen kunnen we nog meer doen voor Utrecht. We werken met een team dat ons op vrijwillige basis ondersteunt. De beschikbare tijd van deze vrijwilligers wisselt, dat vraagt wat van jouw flexibiliteit en inzet. Jouw werkzaamheden worden afgestemd met het vrijwilligersteam en zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van de vrijwilligers.

Wat bieden wij?
Maatschappelijke relevantie, een mooie ervaring voor op je CV, kennisverrijking, netwerkvergroting, collega’s uit verschillende werkvelden en een leuke, leerzame tijd. Je krijgt toegang tot een prachtig netwerk op het gebied van maatschappelijk betrokken ondernemen. Je neemt deel aan onze evenementen en draagt daar waar nodig een steentje bij. Je kunt bij ons op kantoor werken en vanuit huis. In overleg kunnen we je werkzaamheden uitbreiden, wat er bij jou past. Het team bestaat uit twee managers (deeltijd) en een team van vrijwilligers.

Samen maken we Utrecht een beetje mooier.

Wat breng je mee?

  • Een groot maatschappelijk hart, je zet je graag in voor een ander;
  • Je hebt ervaring met het notuleren van vergaderingen waarbij regelmatig veel informatie in korte tijd verwerkt moet worden;
  • Administratieve en organisatorische ervaring;
  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Je kunt werken met Microsoft Office en ons CMS;
  • Je werkt vanaf je eigen werkplek en bent in het bezit van een laptop.
  • Je kan zelfstandig werken;
  • Je komt bij voorkeur uit Utrecht, kent de stad goed en je draagt graag bij aan het mooier maken van de stad.

Solliciteer!
Ben jij een ondersteuner? En wil je:

  • onderdeel worden van een enthousiast team met gedreven vrijwilligers
  • ervaring opdoen
  • je netwerk uitbreiden
  • én je maatschappelijk inzetten?

Ga jij de uitdaging aan? En ben je +/- 4 – 8 uur in de week beschikbaar?
Word dan onze nieuwe collega!
Neem contact op met de manager van de Utrechtse Uitdaging, Simone Veldt: 06-45556767 of stuur je CV en een korte motivatie naar simone@utrechtseuitdaging.nl. Neem gerust contact op als je eerst meer wilt weten.

Scroll naar boven