Anouk Vlasman, jonge hond van FX Media en Bas Pickkers, oude rot van Pickkers consult hebben Arthur Hermans van reclamebureau Han Snel uitgedaagd om een workshop te geven bij New Dutch Connections. Wat een mooie match is dit geworden.
Op een mooie, zomerse middag hebben wij New Dutch Connections in Het Hoogeland, bij Pickkers Consult ontvangen. Dit was de middag waar we met z’n allen lange tijd naar uit hebben gekeken, een werksessie van Arthur Hermans van Han Snel. Iedereen komt tegelijkertijd binnen en na dat iedereen van een drankje is voorzien kunnen we van start gaan met de workshop “Van kunstorganisatie naar goede doelen organisatie.”
New Dutch Connections wordt gelijk aan het denken gezet. Iedereen wordt gevraagd zich voor te stellen aan de hand van een merk en je meest gebruikte app. Vervolgens wordt de eerste vraag gesteld die gelijk veel vragen, antwoorden en reacties oplevert: “Voor wie doen we wat we doen?”
Dan worden er drie teams gevormd die aan de hand van knipsels uit kranten en tijdschriften de vraag “Waar staat mijn doelgroep voor?” visueel moeten proberen te maken door een poster te maken. Elke team geeft een korte presentatie en er volgt een interessante discussie. Zie het verslag hieronder.
Arthur heeft ook wat mensen op straat gevraagd om te horen wat zij te zeggen hebben over New Dutch Connections. Iedereen is hier erg nieuwsgierig naar en vindt dit erg interessant. Dan wordt iedereen nog gevraagd met welke soort muziek, sport, bloem et cetera zij New Dutch Connections associëren.
Dan worden er witte t-shirts uitgedeeld en vraagt Arthur of iedereen een merkbelofte van New Dutch Connections op wilt schrijven. Iedereen heeft het op een eigen manier verwoord, maar er zijn ook veel overeenkomsten.
Iedereen was erg geïnspireerd na deze middag en je merkte dat iedereen er veel energie van heeft gekregen om een volgende stap met elkaar te gaan zetten!